Αρχική Vivamus «Θα ήθελα να τρώω πιο αργά αλλά…»

«Θα ήθελα να τρώω πιο αργά αλλά…»

by NIKOLE

Ενα βασικό λάθος που πολλοί άνθρωποι κάνουν, είναι να τρώνε γρήγορα. Συχνά δε ακόμα και όρθιοι, ή μπροστά στην τηλεόραση ή τον υπολογιστή, είτε να τρώνε ενώ είναι αγχωμένοι, κουρασμένοι ή εκνευρισμένοι. Την ώρα του γεύματος επιβάλλεται να είμαστε ήρεμοι. Αν νυστάζετε, πρώτα κοιμηθείτε και μετά γευματίστε. Αν είστε αγχωμένοι, για να αποκαταστήσετε την ηρεμία στον οργανισμό σας, πάρτε 12 βαθιές εισπνοές από τη μύτη και κάντε 12 εκπνοές από το στόμα. Αμεσα ο οργανισμός σας θα περάσει από την κατάσταση ” πάλης ή φυγής fight or flight” σε κατάσταση ηρεμία, χαλάρωσης relaxation response.

Τρώγοντας αργά…

🍽 Βελτιώνει την πέψη: Πιθανότατα θα μασάτε περισσότερο την τροφή σας και θα δώσετε στα πεπτικά σας όργανα την ευκαιρία να κάνουν τη δουλειά τους.

🍽 Ρυθμίζει την όρεξη: Χρειάζονται περίπου 20 λεπτά για να εμφανιστούν τα σήματα κορεσμού του σώματός σας. Το αργό φαγητό σάς δίνει χρόνο για να αντιληφθείτε καλύτερα πότε έχετε χορτάσει.

🍽 Σας βοηθά να απολαύσετε περισσότερο το φαγητό σας: Η επιβράδυνση σάς επιτρέπει να απολαμβάνετε γεύσεις και υφές, επομένως το φαγητό είναι μια πιο αισθησιακή, ευχάριστη εμπειρία.

🍽 Λειτουργεί ανεξάρτητα από το πού ή τι τρώτε: Το να τρώτε αργά μπορείτε να το κάνετε οπουδήποτε—είτε σε ένα εστιατόριο, είτε στο δείπνο στο σπίτι της γιαγιάς σας είτε όταν είστε μόνοι σας

Πρόσφατα ρωτήσαμε σχετικά με τους λόγους για τους οποίους κάποιοι άνθρωποι δυσκολεύονται με αυτήν την πρακτική.

Θα παραφράσουμε μερικές απαντήσεις:
«Στην κουλτούρα μου, το να τρως αργά μπορεί να ερμηνευθεί ως ένδειξη ασέβειας ή απόρριψης – σαν να μην απολαμβάνεις το φαγητό ή να εκτιμάς τον οικοδεσπότη σου».

“Είμαι δάσκαλος / εργαζόμενος στον τομέα της υγείας / γονέας ενός μικρού παιδιού και είμαι τυχερός αν έχω 15 λεπτά για να φάω ΚΑΙ να πάω στην τουαλέτα.”

“Είναι βαρετό.”

«Είμαι πολύ πεινασμένος για να μειώσω ταχύτητα».

«Αν αργήσω να φάω, το φαγητό μου κρυώνει, κάτι που το κάνει λιγότερο ελκυστικό».

“Ξέχασα.”
Αυτά είναι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ εμπόδια.

Και δυστυχώς, όπως οι περισσότερες προκλήσεις στη ζωή, οι προκλήσεις αργής διατροφής δεν έχουν τακτοποιημένες, ενιαίες λύσεις, που λειτουργούν κάθε φορά.

Αλλά υπάρχουν τρόποι για βελτίωση ελαφρώς της αργής διατροφής. 🤷🏾‍♀️

🐢 Χρησιμοποιήστε το όταν έχετε περισσότερο έλεγχο.

Εάν τα μεσημεριανά σας διαλείμματα κατακλύζονται από γκρινιάρικα παιδιά ή εργασία πιεστική, ίσως το πρωινό ή το δείπνο να προσφέρουν περισσότερες ευκαιρίες για να υιοθετήσετε αυτή την πρακτική. Ή ίσως το μόνο που έχετε τον έλεγχο είναι το σνακ σας πριν τον ύπνο.

Όπου έχετε δυνατότητα, εφαρμόστε εκεί το αργό φαγητό.

🐢 Προσθέστε προσεγμένες μπουκιές.

Μερικές φορές είναι αδύνατο να ΜΗΝ κάνετε πολλαπλές εργασίες ή να επιταχύνετε ένα γεύμα. Έτσι, απλώς προσθέστε περισσότερες προσεγμένες μπουκιές—στιγμές στις οποίες ελέγχετε σκόπιμα με το μάσημα και τον τρόπο με τον οποίο αισθάνεστε το φαγητό στο σώμα σας.

Αυτό δεν χρειάζεται να προσθέσει χρόνο στο γεύμα σας, αλλά θα προσθέσει περισσότερη ευαισθητοποίηση.

🐢 Βασικές οδηγίες που βοηθάνε.

Εάν δεν μπορείτε να αφιερώσετε 20 έως 30 λεπτά για να φάτε ένα γεύμα, μπορείτε να κάνετε τις ακόλουθες αλλαγές:

  • Εάν συνήθως ολοκληρώνετε το φαγητό σας σε 7 λεπτά, προσθέστε έστω ένα επιπλέον λεπτό.
  • Αφήστε το πιρούνι σας κάτω, πάρτε ανάσες, μασήστε λίγο ακόμα. Αν το γεύμα σας διαρκέσει έστω και ένα λεπτό περισσότερο έχετε πετύχει σημαντικά. (Και μπορείτε να προσθέσετε περισσότερο χρόνο σταδιακά)
  • Εάν γενικά νοιώθετε ότι βαρυέστε να μπείτε σε μια τέτοια διαδικασία, η έρευνα δείχνει ότι το να ακούτε μουσική ενώ τρώτε μπορεί να σας βοηθήσει να επιβραδύνετε — ακόμα κι αν οι μελωδίες σας είναι γρήγοροι.

🐢 Επικεντρωθείτε σε άλλες συνήθειες.

Ας μην βασανίζουμε ποτέ τον εαυτό μας για ΜΙΑ πρακτική.

  • Η αλήθεια είναι: Παρόλο που ωφελεί τους ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ ανθρώπους, το αργό φαγητό δεν υπάρχει λόγος να νοιώσετε ενοχές ή απογοήτευση αν δεν το καταφέρνετε.
  • Εάν πραγματικά δεν μπορείτε να επιβραδύνετε, απλώς εστιάστε σε άλλες πρακτικές που ευθυγραμμίζονται με τους στόχους σας. Όπως ενδεικτικά αναφέρουμε μπορείτε να καθαρίζετε-οζονοποιείτε τις τροφές σας, να αυξήσετε την ποσότητα των λαχανικών, να πίνετε αρκετό και ποιοτικό νερό ή να αναπτύξετε παραγωγικούς μηχανισμούς αντιμετώπισης του στρες.

Τα άρθρα μας προορίζονται για εκπαιδευτικούς και πληροφοριακούς σκοπούς και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως ιατρικές συμβουλές. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, είτε αλλαγές στο διατροφικό σας πρόγραμμα είτε λήψη οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής, συμβουλευτείτε τον προσωπικό σας επαγγελματία διατροφολόγο ή γιατρό.

Καλέστε μας : 210 9769116, 6980 667655, 6944 115449

Call us : +30 210 9769116, +30 6980 667655, +306944 115449

σχετικά άρθρα

Leave a Comment

* Με τη χρήση αυτής της φόρμας συμφωνείτε με την αποθήκευση και το χειρισμό των δεδομένων σας από αυτή την ιστοσελίδα.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν θέλετε. Αποδοχη Περισσότερα