Αρχική VivamusΣυμβουλες Γκρίζα μαλλιά πρόωρα; καθυστερήστε την διαδικασία VIVAMUS

Γκρίζα μαλλιά πρόωρα; καθυστερήστε την διαδικασία VIVAMUS

by NIKOLE

Τα κύτταρα που δημιουργούν το χρωματισμό των μαλλιών (μελανοκύτταρα: κύτταρα που παράγουν χρωστικές: τις μελανίνες (φυσικές χρωστικές του δέρματος, των μαλλιών, των ματιών) και τις μεταβιβάζουν στα  κερατινοκύτταρα. Τα μελανοκύτταρα βρίσκονται μέσα στην επιδερμίδα, στα τριχοθυλάκια   και στα μάτια.)

Το χρώμα των μαλλιών καθορίζεται από την ποσότητα της χρωστικής μελανίνης που εναποτίθεται σε κάθε τρίχα καθώς μεγαλώνει, μία διαδικασία που φθίνει με την πάροδο των χρόνων.

Τα κύτταρα των χρωστικών ουσιών στα τριχοθυλάκια σταδιακά πεθαίνουν και κάθε τρίχα περιέχει όλο και λιγότερη μελανίνη, με αποτέλεσμα να γίνεται διάφανη.

Μετά την ηλικία των 30, για κάθε δεκαετία που περνάει αυξάνεται κατά 10% με 20% η πιθανότητα γκριζαρίσματος.

Στην ουσία κάθε άνθρωπος διαθέτει ένα “ρολόι” μελανογένεσης, ένα ρολόι δηλαδή που εμπλέκεται βασικά στη διαδικασία γήρανσης. Για το λόγο αυτό με την πάροδο του χρόνου γίνεται αποχρωματισμός και τα μαλλιά γίνονται γκρίζα.

Τα γκρίζα μαλλιά πρόωρα(όπως και η απώλεια μαλλιών) συνιστούν ιδιαίτερα στρεσσογόνο παράγοντα για όποιον εκδηλώνει αυτή τη διαταραχή τουλάχιστον πρόωρα. Η έλλειψη κάποιων βασικών θρεπτικών συστατικών, μπορεί να επιταχύνει αυτή τη διαδικασία.

Να λοιπόν τί πρέπει να γνωρίζετε για την αποτροπή ή την καθυστέρηση αυτής της διαδικασίας:

Η ανεπάρκεια χαλκού, ψευδαργύρου και βιταμίνης Β12 μπορεί να επιταχύνει το γκριζάρισμα των μαλλιών.

Ποια στοιχεία εμπλέκονται;

Η τυροσινάση αποτελεί ένζυμο που περιέχει χαλκό και είναι απαραίτητη για την παραγωγή μελανίνης. (Η μετατροπή της τυροσίνης σε μελανίνη καταλύεται από το ένζυμο τυροσινάση. Η παραγωγή τυροσινάσης ελέγχεται από τα γονίδια, το DNA του κυττάρου.)

Αυτό το ένζυμο μπορείτε να το πάρετε από μανιτάρια – η πρώτη τροφή που μπορείτε να ξεκινήσετε να καταναλώνετε. Άλλες τροφές που περιέχουν χαλκό σε υψηλά ποσοστά είναι: στρείδια, θαλασσινά, συκώτι.

Επιπλέον τα επινεφρίδιά σας όταν στρεσσάρονται, αρχίζετε να παράγετε υπερβολικές ποσότητες υπεροξειδίου του υδρογόνου – “οξυζενέ”(hydrogen peroxide) Η2Ο2. Ενωση που μπορεί να οξειδώσει κάτι. Εάν το βάλετε στα μαλλιά σας, άμεσα θα αφαιρέσει το χρώμα από αυτά. Το “φάρμακο” είναι η βιταμίνη Ε. Η βιταμίνη αυτή, θα συμβάλλει στον περιορισμό της υψηλής ποσότητας του υπεροξειδίου του υδρογόνου. Το τελευταίο συνιστά οξειδωτικό ενώ η βιταμίνη Ε είναι αντιοξειδωτική.

ΒΙΤΑΜΙΝΗ Ε

Δρα ποικιλοτρόπως στον οργανισμό. Αυξάνει τη γονιμότητα, βοηθά στην αντιμετώπιση των εξάψεων, μειώνει τις φλέβες αράχνης, βοηθά στις πρόωρες ρυτίδες, βελτιώνει το δέρμα σας. Η υπόφυση συνιστά την αποθήκη για τη βιταμίνη Ε. Έτσι όταν πχ. οι γυναίκες μπαίνουν στην κλιμακτήριο και χάνουν τη λειτουργία της ωοθήκης (επειδή δεν πρόκειται να κάνουν πια παιδιά), φανταστείτε τί συμβαίνει. Τα επίπεδα της βιταμίνης Ε πέφτουν δραματικά.

Αυτός είναι επίσης ένας από τους λόγους της αύξησης του υπεροξειδίου του οξυγόνου. Στην περίπτωση αυτή εξαιρετικά σημαντική η κατανάλωση περισσότερων πράσινων λαχανικών, σπόρων, καρπών (wheat germ) φύτρα σίτου, λάδι, βιταμίνης Ε. Όχι συνθετικής κατά προτίμηση.

Άλλος λόγος που μπορεί να οδηγήσει σε γκριζάρισμα των μαλλιών είναι η έλλειψη P.A.B.A. ή Παρα άμινο βενζοϊκό οξύ. Βιταμίνη του συμπλέγματος Β που μπορεί να συμβάλλει στη διατήρηση της κανονικής δομής και της εμφάνισης των μαλλιών και των νυχιών και στην ελαστικότητα του δέρματος.

Η βιοτίνη επίσης, – υδατοδιαλυτή βιταμίνη του συμπλέγματος Β, η οποία βρίσκεται στο συκώτι, το αυγό, τη σόγια, τα φασόλια τα φυστίκια, ενώ σε μικρότερη περιεκτικότητα στο κρέας, τα δημητριακά ολικής άλεσης και τα γαλακτοκομικά– συμβάλλει στο φυσιολογικό μεταβολισμό της ενέργειας στο σώμα, στη φυσιολογική λειτουργία του νευρικού συστήματος, στο φυσιολογικό μεταβολισμό των μακροθρεπτικών συστατικών, στη φυσιολογική ψυχολογική λειτουργία, στη διατήρηση της υγείας των μαλλιών και του δέρματος.

Η έλλειψή της μπορεί να εκδηλωθεί κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, σε άτομα που καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες από ωμό ασπράδι αυγού (επειδή περιέχει αβιδίνη που δεσμεύει τη βιοτίνη), καθώς και σε χρόνια παρεντερική σίτιση. Η έλλειψη σε βιοτίνη προκαλεί ανορεξία, ναυτία, δερματίτιδα, γλωσσίτιδα, απώλεια γεύσης και αυξάνει τη χοληστερίνη στο αίμα. Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη για τους ενήλικες είναι τα 30 μg. 

Επίσης η ινοσιτόλη (σημαντικό συστατικό για το μεταβολισμό των λιπών και την προστασία ήπατος και μυών) όλες βιταμίνες στο σύμπλεγμα βιταμινών Β.

Τέλος το μικροβίωμα πολύ σημαντικό, τα βακτήρια με άλλα λόγια στο έντερό σας. Εάν υπάρξει ανισορροπία, τότε οι προαναφερόμενες βιταμίνες δεν θα παραχθούν. Βασικό λοιπόν και ένα καλό προβιοτικό .

Εν κατακλείδι η σωστή διατροφή, ο ύπνος, η άσκηση, το ποιοτικό νερό φίλτρου και η λήψη των κατάλληλων συμπληρωμάτων (FLAVON, AURORA, FINCHLEYCLINIC βλ. ιστοσελίδα μας), εκτός από την ενίσχυση του ανοσοποιητικού και την προστασία των οστών, μπορεί να συμβάλλουν στη διατήρηση του φυσικού χρώματος των μαλλιών.

Για οτιδήποτε χρειαστείτε θα είμαστε στη διάθεσή σας στα τηλέφωνα 210 9769116, 6980 667655, 6944 115449

For anything you may need, you can call us at 210 9769116, 6980 667655, 6944 115449

σχετικά άρθρα

Leave a Comment

* Με τη χρήση αυτής της φόρμας συμφωνείτε με την αποθήκευση και το χειρισμό των δεδομένων σας από αυτή την ιστοσελίδα.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν θέλετε. Αποδοχη Περισσότερα