Αρχική VivamusΣυμβουλες Συνδρομο ελλειμματικης προσοχης & Τεστ Δυσανεξίας

Συνδρομο ελλειμματικης προσοχης & Τεστ Δυσανεξίας

by NIKOLE
Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) είναι ένα σύνδρομο που αναφέρεται σε άτομα, που αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες με την προσήλωση της προσοχής τους σε μία δραστηριότητα ενώ ενδέχεται, παράλληλα, να εμφανίζουν σωματική υπερδραστηριότητα. Ειδικότερα τα άτομα με ΔΕΠ-Υ χαρακτηρίζονται από απροσεξία, αδεξιότητα, δυσκολίες στην αφοσίωση στις σχολικές υποχρεώσεις ή τη συμμόρφωση σε υποδείξεις. Η διαταραχή μεταφράζεται ως ανικανότητα ρύθμισης της συμπεριφοράς. Συχνά, σχετίζεται με αρνητικές επιδόσεις στο σχολείο, καθυστέρηση (ελλείμματα) στη μάθηση και στην επικοινωνία.
Το σύνδρομο αναφέρονταν ως “Υπερκινητική Διαταραχή” ενώ σήμερα αναφέρεται επίσης με τον παραπλήσιο όρο “Διάσπαση Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα”. Το όνομα με το οποίο παρουσιάζεται στη διεθνή βιβλιογραφία είναι ADHD και προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων Attention-Deficit Hyperactivity Disorder (μεταφράζεται “Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας).
Η διάγνωση του συνδρόμου ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) συνιστά θερμό ζήτημα σε πολλές χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Αμερικής. Αυτό το σύνδρομο -που κυρίως αφορά παιδιά που νοιώθουν να βαριούνται  στο σχολείο- δίνει δικαιολογία να τους “κολλήσουν” ετικέττα ως άτομα με δυσμενή διάγνωση διανοητικής ικανότητας και να “επιβάλλουν” φαρμακευτική αγωγή με τοξικά σκευάσματα.1
Eίναι φυσιολογικό για τα παιδιά να ξεχνούν μερικές φορές την εργασία τους, να ονειροπολούν στην τάξη, να δρουν χωρίς να σκέφτονται, ή να είναι νευρικά. Εάν έχει αποκλειστεί κάποια σεξουαλική κακοποίηση ή άλλο τραύμα, ίσως τότε η απροσεξία, η παρορμητικότητα και η υπερκινητικότητα να είναι σημάδια της διαταραχής ελλειμματικής προσοχής (ADD / ADHD), η οποία μπορεί να επηρεάσει την ικανότητα του παιδιού να μάθει και να τα πηγαίνει καλά με τους άλλους. Το πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση του προβλήματος είναι να αναγνωρίσουμε τα σημάδια και τα συμπτώματα.
Τι είναι το Σύνδρομο Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας ΔΕΠ-Υ ADD / ADHD;
Όλοι γνωρίζουμε παιδιά που δεν μπορούν να καθίσουν ήσυχα, που ποτέ δεν φαίνεται να ακούν, δεν ακολουθούν οδηγίες  -άσχετα από το πόσο σαφείς είναι- ή που βγάζουν στη φόρα ακατάλληλα σχόλια σε ακατάλληλες στιγμές. Μερικές φορές τα παιδιά αυτά χαρακτηρίζονται ως ταραξίες, ή επικρίνονται ως τεμπέλικα ή απείθαρχα.  Ωστόσο, μπορεί να έχουν ADD / ADHD.Το σύνδρομο υπερκινητικότητας (ADHD) είναι μια διαταραχή που εμφανίζεται στην πρώιμη παιδική ηλικία. Μπορείτε να το ξέρετε ως διαταραχή ελλειμματικής προσοχής ή ADD.
Το ADD ADHD καθιστά δύσκολο για τους ανθρώπους να αναστείλουν αυθόρμητες απαντήσεις. Συχνά μπορεί να αναρωτηθεί κάποιος: είναι φυσιολογική η συμπεριφορά κάποιου παιδιού ή είναι ΔΕΠ-ΥΤα σημάδια και τα συμπτώματα της ADD / ADHD εμφανίζονται συνήθως πριν από την ηλικία των επτά ετών. Ωστόσο, μπορεί να είναι δύσκολο να γίνει διάκριση μεταξύ διαταραχής ελλειμματικής προσοχής και φυσιολογικής συμπεριφοράς στο παιδί. Εάν εντοπίσετε λίγα σημάδια ή τα συμπτώματα εμφανίζονται μόνο σε ορισμένες περιπτώσεις, είναι πιθανόν να μην ειναι ADD / ADHD. Από την άλλη πλευρά, αν το παιδί σας παρουσιάζει μια σειρά από σημάδια ADD / ADHD και τα συμπτώματα που εμφανίζονται σε όλες τις περιπτώσεις, στο σπίτι, στο σχολείο και στο παιχνίδι, ήρθε η ώρα να ρίξετε μια πιο προσεκτική ματιά. Μόλις καταλάβετε τα θέματα που το παιδί σας αγωνίζεται να αντιμετωπίσει,  όπως λησμοσύνη ή δυσκολία  προσοχής στο σχολείο, μπορείτε να συνεργαστείτε  για να βρείτε δημιουργικές λύσεις και να επωφεληθείτε από τα πλεονεκτήματα.
Μύθοι για Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής

ΜΥΘΟΣ # 1: Όλα τα παιδιά με ADD / ADHD είναι υπερκινητικά.

ΓΕΓΟΝΟΣ: Μερικά παιδιά με ADD / ADHD είναι υπερκινητικά, αλλά και πολλά άλλα με προβλήματα προσοχής δεν είναι. Τα παιδιά με ADD / ADHD που είναι απρόσεκτα, αλλά όχι υπερβολικά ενεργά, μπορεί να φαίνεται ότι είναι αφηρημένα ή υπό σύγχυση και χωρίς κίνητρα.

ΜΥΘΟΣ # 2: Τα παιδιά με ADD / ADHD δεν μπορούν ποτέ να δώσουν προσοχή.

ΓΕΓΟΝΟΣ: Τα παιδιά με ADD / ADHD είναι συχνά σε θέση να επικεντρωθούν σε δραστηριότητες που απολαμβάνουν. Αλλά όσο σκληρά και αν προσπαθήσουν, έχουν πρόβλημα διατήρησης εστιασμού όταν καλούνται να διεκπεραιώσουν κάτι  βαρετό ή επαναλαμβανόμενο.

ΜΥΘΟΣ # 3: Τα παιδιά με ADD / ADHD θα μπορούσαν να συμπεριφερθούν καλύτερα αν ήθελαν. 

ΓΕΓΟΝΟΣ: Τα παιδιά με ADD / ADHD μπορεί να βάλουν τα δυνατά τους για να είναι καλά, αλλά και πάλι θα αδυνατούσαν να μείνουν ακίνητα, ή ήσυχα, ή να προσέξουν.  Μπορούν να φαίνονται ανυπάκουα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ενεργούν έτσι σκοπίμως.

ΜΥΘΟΣ # 4: Τα παιδιά τελικά θα ξεφύγουν από το ADD / ADHD.

ΓΕΓΟΝΟΣ:Το ADD / ADHD συχνά συνεχίζεται μέχρι την ενηλικίωση, οπότε μην περιμένετε το παιδί σας να ξεπεράσει το πρόβλημα. Η θεραπεία μπορεί να βοηθήσει το παιδί σας να μάθει να διαχειρίζεται και να ελαχιστοποιήσει τα συμπτώματα.

ΜΥΘΟΣ # 5: Η φαρμακευτική αγωγή είναι η καλύτερη θεραπευτική επιλογή για ADD / ADHD.

ΓΕΓΟΝΟΣ: Η φαρμακευτική αγωγή συχνά συνταγογραφείται για τη διαταραχή ελλειμματικής προσοχής, αλλά μπορεί να μην είναι η καλύτερη επιλογή για το παιδί σας. Αποτελεσματική θεραπεία για ADD / ADHD περιλαμβάνει επίσης την εκπαίδευση, θεραπεία συμπεριφοράς, υποστήριξη στο σπίτι και το σχολείο, την άσκηση και σωστή διατροφή.

Στο Κέντρο VIVAMUS διαθέτουμε Συσκευές Βιοσυντονισμού που εκτός από τη γενικότερη ενίσχυση του οργανισμού και την αυτοϊαση, συμπεριλαμβάνουν συγκεκριμένα προγράμματα Attention Deficit Disorder & Hyperactivity που εφαρμόζονται με εξαιρετικά αποτελέσματα. 

Τα βασικά χαρακτηριστικά του ADD / ADHD

Όταν πολλοί άνθρωποι σκέφτονται τη διαταραχή ελλειμματικής προσοχής, έχουν την εικόνα ενός παιδιού που βρίσκεται εκτός ελέγχου,  σε συνεχή κίνηση, που διαταράσσει όλους γύρω του.  Αλλά αυτό δεν είναι η μόνη πιθανή εικόνα. Μερικά παιδιά με ADD / ADHD είναι υπερκινητικά, ενώ άλλα κάθονται ήσυχα-με την προσοχή τους μίλια μακριά. Μερικά δίνουν πολύ μεγάλη έμφαση σε μια εργασία και έχουν πρόβλημα μετατόπισης σε κάτι άλλο. Άλλα είναι μόνο ήπια απρόσεκτα, αλλά υπερβολικά παρορμητικά.

Τα τρία βασικά χαρακτηριστικά της ADD / ADHD

Τα τρία βασικά χαρακτηριστικά της ADD / ADHD είναι έλλειψη προσοχής, υπερκινητικότητα και παρορμητικότητα. Τα σημεία και συμπτώματα που ένα παιδί με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής έχει, εξαρτώνται από το ποια χαρακτηριστικά κυριαρχούν.

Ποιο από τα ακόλουθα δύο παιδιά μπορεί να έχει ADD / ADHD;

Α. Το υπερκινητικό παιδί που μιλά ασταμάτητα και δεν μπορεί να καθίσει ακίνητο.
Β. Το ήσυχο ονειροπόλο που κάθεται στο γραφείο του και κοιτάζει μακριά στο  διάστημα.
Γ. Τόσο το Α όσο και το Β

Η σωστή απάντηση είναι “Γ”. 

Τα παιδιά με ADD / ADHD μπορεί να είναι: Απρόσεκτα, αλλά όχι υπερκινητικά ή παρορμητικά. Υπερκινητικά και παρορμητικά, αλλά είναι σε θέση να δώσουν προσοχή. Απρόσεκτα, υπερκινητικά και παρορμητικά (η πιο κοινή μορφή της ADD / ADHD).

Τα παιδιά που έχουν μόνο συμπτώματα έλλειψης προσοχής της ADD / ADHD συχνά παραβλέπονται, δεδομένου ότι δε δημιουργούν αναστάτωση. Ωστόσο, τα συμπτώματα της απροσεξίας έχουν συνέπειες: προβλήματα με τους γονείς και τους δασκάλους λόγω μη τήρησης οδηγιών, χαμηλές επιδόσεις στο σχολείο ή συγκρούσεις με άλλα παιδιά καθώς δεν ακολουθούν κανόνες.

Επισήμανση ADD / ADHD σε διαφορετικές ηλικίες

Επειδή περιμένουμε τα πολύ μικρά παιδιά να είναι υπερκινητικά ή να αποσπάται εύκολα η προσοχή τους, είναι η παρορμητική συμπεριφορά,  που συχνά διακρίνει τα παιδιά προσχολικής ηλικίας με ADD / ADHD, καθώς μέχρι την ηλικία των τεσσάρων ή πέντε, τα περισσότερα παιδιά έχουν μάθει πώς να προσέχουν τους άλλους, να κάθονται ήσυχα όταν έχουν σχετικές οδηγίες, και για να μη λένε ότι έρχεται στο μυαλό τους.   Έτσι, όταν τα παιδιά  φτάσουν σε σχολική ηλικία, τα άτομα με ADD / ADHD ξεχωρίζουν λόγω των ακόλουθων τριών χαρακτηριστικών: έλλειψη προσοχής, υπερκινητικότητα και παρορμητικότητα.

Ελλειψη προσοχής: σημεία και συμπτώματα της ADD / ADHD

Δεν είναι ότι τα παιδιά με ADD / ADHD δεν μπορούν να δώσουν προσοχή: όταν κάνουν πράγματα που απολαμβάνουν ή να ακούν για τα θέματα στα οποία ενδιαφέρονται, δεν έχουν κανένα πρόβλημα επικέντρωσης και παραμονής στην εργασία. Αλλά όταν το έργο είναι επαναλαμβανόμενο ή βαρετό, πολύ γρήγορα αποσυντονίζονται. 

Ενα άλλο κοινό πρόβλημα είναι ότι τα παιδιά με ADD / ADHD συχνά περνούν από τη μία  εργασία στην άλλη χωρίς να ολοκληρώσουν καμμία, ή παραλείπουν αναγκαία στάδια-βήματα στο πλαίσιο των διαδικασιών. Το να οργανώσουν τα μαθήματά τους και το χρόνο τους είναι πιο δύσκολο γι’αυτά από ό, τι είναι για τα περισσότερα παιδιά.

Τα παιδιά με ADD / ADHD έχουν επίσης πρόβλημα συγκέντρωσης και αν υπάρχουν πράγματα που συμβαίνουν γύρω τους συνήθως χρειάζονται ένα ήρεμο, ήσυχο περιβάλλον, προκειμένου να μείνουν συγκεντρωμένα.

Τα συμπτώματα έλλειψης προσοχής στα παιδιά:

Δεν προσέχουν τις λεπτομέρειες
Κάνουν λάθη λόγω ακριβώς έλλειψης προσοχής
Έχουν πρόβλημα να παραμείνουν συγκεντρωμένα, η προσοχή τους  αποσπάται εύκολα
Φαίνεται να μην ακούν όταν τους μιλάνε
Δυσκολεύονται να ακούν πράγματα και να ακολουθούν οδηγίες.
Έχουν πρόβλημα οργάνωσης, σχεδιασμού του μέλλοντος και ολοκλήρωσης έργου
Βαριούνται με μια εργασία πριν από την ολοκλήρωσή της
Συχνά χάνουν ή βάζουν σε κάποιο λάθος σημείο την εργασία τους,  βιβλία, παιχνίδια, ή άλλα αντικείμενα

Σημάδια υπερκινητικότητας και τα συμπτώματα της ADD / ADHD

Η πιο προφανής ένδειξη της ADD / ADHD είναι η υπερδραστηριότητα. Ενώ πολλά παιδιά είναι φυσικά αρκετά δραστήρια, τα παιδιά με υπερκινητικά συμπτώματα της διαταραχής ελλειμματικής προσοχής είναι πάντα σε κίνηση. Μπορεί να προσπαθήσουν να κάνουν πολλά πράγματα ταυτόχρονα, περνούν  από τη μία δραστηριότητα στην άλλη. Ακόμα και όταν αναγκαστούν να καθίσουν ήσυχα -κάτι ιδιαίτερα δύσκολο γι’ αυτά- το πόδι τους κουνιέται, ή τρέμει ή τα δάκτυλά τους κινούνται σαν να παίζουν. 

Συμπτώματα και σημεία παρορμητισμού της ADD / ADHD

Η παρορμητικότητα των παιδιών με ADD / ADHD μπορεί να προκαλέσει προβλήματα αυτο-ελέγχου. Επειδή αυτολογοκρίνονται λιγότερο από ό, τι τα άλλα παιδιά, μπορεί να διακόψουν συνομιλίες,  να εισβάλλουν στο χώρο των άλλων ανθρώπων, να κάνουν άσχετες ερωτήσεις στην τάξη, αδιέξοδες παρατηρήσεις, και να θέσουν υπερβολικά προσωπικές ερωτήσεις.

Οδηγίες όπως «Κάντε υπομονή» και «Απλά περιμένετε λίγο» είναι δύο φορές πιο δύσκολο για τα παιδιά με ADD / ADHD να τις ακολουθήσουν από ότι για άλλα νεαρά άτομα. 

Τα παιδιά με σημεία και τα συμπτώματα παρορμητικής συμπεριφορά της ADD / ADHD τείνουν επίσης να είναι κυκλοθυμικά και να αντιδρούν συναισθηματικά. Ως αποτέλεσμα, άλλοι μπορεί να αρχίσουν να τα θεωρούν ασεβή ή παράξενα.

Τα συμπτώματα της παρορμητικότητας σε παιδιά:

Πράξεις χωρίς σκέψη
Ξεσπά δίνοντας απαντήσεις στην τάξη, χωρίς να περιμένει να κληθεί ή να ακούσει το όλο ζήτημα
Δεν μπορεί να περιμένει τη σειρά του σε γραμμή ή σε παιχνίδια
Λέει το λάθος πράγμα τη λάθος στιγμή
Συχνά διακόπτει τους άλλους
Εισβάλλει σε συζητήσεις ή παιχνίδια άλλων ανθρώπων
Αδυναμία να διατηρήσει ισχυρές συγκινήσεις υπό έλεγχο, με αποτέλεσμα ξεσπάσματα ή εκρήξεις θυμού
Εικασίες, αντί τη λήψη του χρόνου για να λύσει ένα πρόβλημα

Είναι πραγματικά  ADD/ ADHD;

Ακριβώς επειδή ένα παιδί έχει συμπτώματα ελλειμματικής προσοχής, παρορμητικότητας ή υπερκινητικότητα δεν σημαίνει ότι  έχει ADD ή ADHD. Ορισμένες ιατρικές παθήσεις, ψυχικές διαταραχές, και στρεσογόνα γεγονότα της ζωής μπορεί να προκαλέσουν συμπτώματα που μοιάζουν με ADD / ADHD.

Πριν από μια ακριβή διάγνωση της ADD / ADHD, είναι σημαντικό να δείτε έναν επαγγελματία ψυχικής υγείας για να ερευνήσει και να αποκλείσει τις ακόλουθες πιθανότητες:

Μαθησιακές δυσκολίες ή προβλήματα με την ανάγνωση, τη γραφή, κινητικές δεξιότητες, ή τη γλώσσα.
Σημαντικά γεγονότα της ζωής ή τραυματικές εμπειρίες (π.χ. μια πρόσφατη μετακόμιση, ο θάνατος ενός αγαπημένου προσώπου, ο εκφοβισμός, διαζύγιο).
Ψυχολογικές διαταραχές συμπεριλαμβανομένου του άγχους, της κατάθλιψης και της διπολικής διαταραχής.
Συμπεριφορικές διαταραχές, όπως διαταραχή διαγωγής και αντιθετική προκλητική διαταραχή.
Ιατρικές καταστάσεις, συμπεριλαμβανομένων των προβλημάτων του θυρεοειδούς, νευρολογικές καταστάσεις, επιληψία, και διαταραχές του ύπνου.

Μια μαθησιακή δυσκολία μπορεί θεωρηθεί από λάθος ADHD

Σκέφτεστε ότι το παιδί σας έχει διαταραχή ελλειμματικής προσοχής; Μερικές φορές, τα παιδιά που έχουν πρόβλημα στο σχολείο έχουν εσφαλμένα διαγνωστεί με ADD / ADHD, ενώ στην ουσία πρόκειται για μια μαθησιακή δυσκολία. Επιπλέον, πολλά παιδιά μπορεί να έχουν τόσο ADD / ADHD όσο και μαθησιακές δυσκολίες.

Θετικές επιπτώσεις της ADD / ADHD σε παιδιά

Εκτός από τις προκλήσεις, υπάρχουν και θετικά γνωρίσματα που συνδέονται με τους ανθρώπους που έχουν διαταραχή ελλειμματικής προσοχής:

Δημιουργικότητα – Τα παιδιά που έχουν ADD / ADHD μπορεί να είναι εξαιρετικά δημιουργικά και να έχουν έντονη φαντασία. Το παιδί που ονειροπολεί και έχει δέκα διαφορετικές σκέψεις ταυτόχρονα μπορεί να γίνει πρωτοπόρος στην επίλυση προβλημάτων, μια πηγή ιδεών, ή ένας εφευρετικός καλλιτέχνης. Μπορεί στα παιδιά με ADD / ADHD εύκολα να αποσπάται η προσοχή τους, αλλά μερικές φορές παρατηρούν πράγματα που άλλοι δεν βλέπουν. 

Ευελιξία – Επειδή τα παιδιά με ADD / ADHD μπορούν να εξετάσουν πολλές επιλογές ταυτόχρονα, δεν προσκολλώνται σε μια εναλλακτική πρώιμα χωρίς να είναι ανοιχτά σε διαφορετικές ιδέες.

Ενθουσιασμός και αυθορμητισμός – Τα παιδιά με ADD / ADHD σπάνια είναι  πραγματικά βαρετά! Ενδιαφέρονται για πολλά διαφορετικά πράγματα και έχουν ζωντανές προσωπικότητες. Με λίγα λόγια, αν δεν σας εξοργίζουν (αλλά ακόμα και όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο), είναι ένα πολύ ενδιαφέρον να είστε μαζί τους .

Ενέργεια και ώθηση- Όταν τα παιδιά με ADD / ADHD έχουν κίνητρα, εργάζονται ή παίζουν σκληρά και προσπαθούν να επιτύχουν. Στην πραγματικότητα μπορεί να είναι δύσκολο να τους αποσπάσει κάποιος την προσοχή από μια εργασία που τους ενδιαφέρει, ειδικά αν η δραστηριότητα είναι διαδραστική ή απαιτεί χρήση χεριών.

Να θυμάστε, επίσης, ότι ADD / ADHD δεν έχει τίποτα να κάνει με τη νοημοσύνη ή ταλέντο. Πολλά παιδιά με ADD / ADHD είναι πνευματικά ή καλλιτεχνικά προικισμένα.

Βοηθώντας ένα παιδί με ADD / ADHD

Συμπτώματα του παιδιού όπως απροσεξία, υπερκινητικότητα και παρορμητικότητα είτε οφείλονται σε ADD / ADHD είτε όχι,  μπορεί να προκαλέσεουν πολλά προβλήματα αν τα αφήσετε χωρίς θεραπεία. Τα παιδιά που δεν μπορούν να επικεντρωθούν και να ελέγξουν τον εαυτό τους μπορεί να έχουν πρόβλημα στο σχολείο, να μπλέκουν σε προβλήματα, να είναι δύσκολο να  κάνουν φίλους. Αυτές οι απογοητεύσεις και οι δυσκολίες μπορεί να οδηγήσουν σε χαμηλή αυτοεκτίμηση, καθώς και σε ένταση και άγχος για όλη την οικογένεια.

Ωστόσο, η θεραπεία μπορεί να δράσει εξαιρετικά στα συμπτώματα του παιδιού σας. Με τη σωστή υποστήριξη, το παιδί σας μπορεί να πάρει στο σωστό δρόμο για την επιτυχία σε όλους τους τομείς της ζωής. Μπορείτε να αντιμετωπίσετε τα συμπτώματα του παιδιού σας υπερκινητικότητα, έλλειψη προσοχής και παρορμητικότητας, χωρίς να περιμένετε τη διάγνωση της διαταραχής ελλειμματικής προσοχής.

Μπορείτε να ξεκινήσετε εφαρμόζοντας ένα καλύτερο διαιτητικό πρόγραμμα, να συμπεριλάβετε την άσκηση, και να τροποποιήσετε το οικογενειακό περιβάλλον για την ελαχιστοποίηση των περισπασμούς.

Εάν λάβετε μια διάγνωση της ADD / ADHD, τότε μπορείτε να συνεργαστείτε με το γιατρό του παιδιού σας, το θεραπευτή, και το σχολείο για να διαμορφώσετε ένα εξατομικευμένο πλάνο θεραπείας που ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ανάγκες του. Αποτελεσματική θεραπεία για την παιδική ηλικία ADD / ADHD περιλαμβάνει συμπεριφορική θεραπεία, γονική εκπαίδευση και κατάρτιση, κοινωνική στήριξη και βοήθεια στο σχολείο. Να θυμήσουμε και πάλι ότι ο βιοσυντονισμός συμβάλλει εξαιρετικά.

Γονείς: συμβουλές για παιδιά με ADD / ADHD

Εάν το παιδί σας είναι υπερκινητικό, απρόσεκτοι ή παρορμητικό, μπορεί να απαιτηθεί πολλή ενέργεια για να το κάνετε να ακούσει, να τελειώσει μια εργασία, ή να καθήσει ήσυχο. Η συνεχής παρακολούθηση μπορεί να είναι απογοητευτική και κουραστική. Μερικές φορές μπορεί να αισθανθείτε ότι παιδί σας “δίνει παράσταση”. Αλλά υπάρχουν βήματα που μπορείτε να ακολουθήσετε, για να ανακτήσει τον έλεγχο της κατάστασης, ενώ ταυτόχρονα να βοηθήσετε το παιδί σας να αξιοποιήσει στο έπακρο τις ικανότητές του.

Ενώ διαταραχή ελλειμματικής προσοχής δεν προκαλείται από την κακή ανατροφή των παιδιών, υπάρχουν αποτελεσματικές στρατηγικές ανατροφής των παιδιών που μπορούν να εφαρμοστούν για να διορθώσουν το πρόβλημα συμπεριφορές.

Τα παιδιά με ADD / ADHD έχουν ανάγκη από δομή, συνέπεια, σαφή επικοινωνία, και ανταμοιβές και συνέπειες για τη συμπεριφορά τους. Χρειάζονται, επίσης, πολλή αγάπη, υποστήριξη και ενθάρρυνση.

Υπάρχουν πολλά πράγματα που οι γονείς μπορούν να κάνουν για να μειώσουν τα σημεία και τα συμπτώματα της ADD / ADHD, χωρίς να θυσιάζουν τη φυσική ενέργεια, διάθεση για παιχνίδι, και την αίσθηση της “μαγείας” μοναδικά στοιχεία σε κάθε παιδί.

Συμβουλές στο σχολείο για παιδιά με ADD / ADHD

Το ADD / ADHD, προφανώς, εμπλέκεται με -εμποδίζει- τον τρόπο της μάθησης. Σκεφτείτε τί απαιτεί το σχολείο απαιτεί να κάνουν τα παιδιά: “Καθίστε ακόμα. Ακούστε ήσυχα. Δώσε προσοχή. Ακολουθήστε οδηγίες. Συγκεντρωθείτε”.  Αυτά είναι τα ίδια τα πράγματα που τα παιδιά με ADD / ADHD έχουν δυσκολία να κάνουν όχι επειδή δεν είναι πρόθυμα, αλλά επειδή οι εγκέφαλοί τους δεν θα τους αφήσουν.

Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι τα παιδιά με ADD / ADHD δεν μπορεί να πετύχουν στο σχολείο. Υπάρχουν πολλά πράγματα που και οι δύο γονείς και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να κάνουν για να βοηθήσουν τα παιδιά με ADD / ADHD να ενσωματωθούν ομαλά στην τάξη. Μπορούν να ξεκινήσουν με την αξιολόγηση των επιμέρους αδυναμιών και τα δυνατών σημείων του κάθε παιδιού, στη συνέχεια, έρχονται δημιουργικές στρατηγικές για να βοηθήσουν το παιδί στην εστίαση ώστε να παραμείνουν στην εργασία, και να μάθουν να αξιοποιήσουν όλες τις δυνατότητες του.

Τί μπορείτε να κάνετε

1. Αφαιρέστε τη ζάχαρη και τεχνητά γλυκαντικά όπως η ασπαρτάμη

2. Περιορίστε πρόσθετα τροφών όπως σιτάρι, επεξεργασμένα γαλακτοκομικά, σόγια και άλλες κοινές τροφές που ερεθίζουν (Θα βοηθήσει σημαντικά το τεστ δυσανεξίας που στο Κέντρο VIVAMUS διεξάγουμε με συσκευή βιοσυντονισμού, χωρίς παρενέργειες και χωρίς λήψη αίματος. Μπορείτε να απευθυνθείτε σε εμάς για να σας ενημερώσουμε και να κλείσουμε ραντεβού).

Πρόσφατες έρευνες δείχνουν χαμηλά επίπεδα σιδήρου σε παιδιά με ADD, που υποδεικύει πτωχή απορρόφηση – ίσως με χαμηλά επίπεδα Β12, φολικού οξέος και πεπτικών ενζύμων επίσης- (όλα αυτά συμβάλλουν στην απορρόφηση σιδήρου.

Στο Κέντρο VIVAMUS με μια απλούστατη εξέταση που διαρκεί μόλις 5 λεπτά, μπορούμε να έχουμε την πλήρη εικόνα του οργανισμού για ελλείψεις σε βιταμίνες ιχνοστοιχεία μέταλλα μαζί με πολλές άλλες χρήσιμες πληροφορίες.

Εχει επίσης βρεθεί ότι ο άτλας (το οστό που βρίσκεται στην κορυφή της σπονδυλικής στήλης, λίγο κάτω από το ινιακό – στο πίσω μέρος της πλάτης- είναι “εκτοπισμένος” με αποτέλεσμα τα νεύρα να κόβουν τη ροή της ενέργειας που οδηγεί στα ποικίλα και παράξενα συμπτώματα  που ιατρικά χαρακτηρίζονται σαν ADD.

Είναι γνωστό ότι το Prozac και κάποια άλλα φάρμακα που δίνονται  σε παιδιά υπερκινητικά συχνά δημιουργούν τα συμπτώματα τα οποία διατείνονται ότι περιορίζουν. Ολιστικοί θεραπευτές που ασχολούνται με την αρωματοθεραπεία, έχουν βρει ότι αιθέρια έλαια που περιλαμβάνουν σανδαλόξυλο, ξύλο τριανταφυλλιάς και χαμομήλι-  ωφελούν σημαντικά όταν τα τρίβουν στο δέρμα.

Επιπλέον οι βιοσυντονιστικές συχνότητες συμβάλλουν εξαιρετικά

1. 2. Στοιχεία από την εργασία της Nenah Sylver “The Rife Handbook” σελ. 533.

2.Τέτοιες συσκευές διατίθενται επίσης για οικογενειακή χρήση. Για οποιαδήποτε πληροφορία μπορείτε να απευθυνθείτε σε εμάς στα τηλέφωνα επικοινωνίας 6980 667655, 210 9769116. 

Θα χαρούμε να βοηθήσουμε.

——————————————————————————————–

It’s normal for children to occasionally forget their homework, daydream during class, act without thinking, or get fidgety at the dinner table. But inattention, impulsivity, and hyperactivity are also signs of attention deficit disorder (ADD/ADHD), which can affect your child’s ability to learn and get along with others. The first step to addressing the problem is to recognize the signs and symptoms.

What is ADD / ADHD?

We all know kids who can’t sit still, who never seem to listen, who don’t follow instructions no matter how clearly you present them, or who blurt out inappropriate comments at inappropriate times. Sometimes these children are labeled as troublemakers, or criticized for being lazy and undisciplined. However, they may have ADD/ADHD.

Attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) is a disorder that appears in early childhood. You may know it by the name attention deficit disorder, or ADD. ADD/ADHD makes it difficult for people to inhibit their spontaneous responses—responses that can involve everything from movement to speech to attentiveness.

Is it normal kid behavior or is it ADHD?

The signs and symptoms of ADD/ADHD typically appear before the age of seven. However, it can be difficult to distinguish between attention deficit disorder and normal “kid behavior.”

If you spot just a few signs, or the symptoms appear only in some situations, it’s probably not ADD/ADHD. On the other hand, if your child shows a number of ADD/ADHD signs and symptoms that are present across all situations—at home, at school, and at play—it’s time to take a closer look.

Once you understand the issues your child is struggling with, such as forgetfulness or difficulty paying attention in school, you can work together to find creative solutions and capitalize on strengths.

Myths about Attention Deficit Disorder
MYTH #1: All kids with ADD/ADHD are hyperactive.FACT: Some children with ADD/ADHD are hyperactive, but many others with attention problems are not. Children with ADD/ADHD who are inattentive, but not overly active, may appear to be spacey and unmotivated.
MYTH #2: Kids with ADD/ADHD can never pay attention.FACT: Children with ADD/ADHD are often able to concentrate on activities they enjoy. But no matter how hard they try, they have trouble maintaining focus when the task at hand is boring or repetitive.
MYTH #3: Kids with ADD/ADHD could behave better if they wanted to.FACT: Children with ADD/ADHD may do their best to be good, but still be unable to sit still, stay quiet, or pay attention. They may appear disobedient, but that doesn’t mean they’re acting out on purpose.
MYTH #4: Kids will eventually grow out of ADD/ADHD.FACT: ADD/ADHD often continues into adulthood, so don’t wait for your child to outgrow the problem. Treatment can help your child learn to manage and minimize the symptoms.
MYTH #5: Medication is the best treatment option for ADD/ADHD.FACT: Medication is often prescribed for attention deficit disorder, but it might not be the best option for your child. Effective treatment for ADD/ADHD also includes education, behavior therapy, support at home and school, exercise, and proper nutrition.

The primary characteristics of ADD / ADHD

When many people think of attention deficit disorder, they picture an out-of-control kid in constant motion, bouncing off the walls and disrupting everyone around. But this is not the only possible picture.

Some children with ADD/ADHD are hyperactive, while others sit quietly—with their attention miles away. Some put too much focus on a task and have trouble shifting it to something else. Others are only mildly inattentive, but overly impulsive.

The three primary characteristics of ADD / ADHD

The three primary characteristics of ADD/ADHD are inattention, hyperactivity, and impulsivity. The signs and symptoms a child with attention deficit disorder has depends on which characteristics predominate.

Which one of these children may have ADD/ADHD?

  1. The hyperactive boy who talks nonstop and can’t sit still.
  2. The quiet dreamer who sits at her desk and stares off into space.
  3. Both A and B

The correct answer is “C.”

Children with ADD/ADHD may be:

  • Inattentive, but not hyperactive or impulsive.
  • Hyperactive and impulsive, but able to pay attention.
  • Inattentive, hyperactive, and impulsive (the most common form of ADD/ADHD).

Children who only have inattentive symptoms of ADD/ADHD are often overlooked, since they’re not disruptive. However, the symptoms of inattention have consequences: getting in hot water with parents and teachers for not following directions; underperforming in school; or clashing with other kids over not playing by the rules.

Spotting ADD / ADHD at different ages

Because we expect very young children to be easily distractible and hyperactive, it’s the impulsive behaviors—the dangerous climb, the blurted insult—that often stand out in preschoolers with ADD/ADHD.

By age four or five, though, most children have learned how to pay attention to others, to sit quietly when instructed to, and not to say everything that pops into their heads. So by the time children reach school age, those with ADD/ADHD stand out in all three behaviors: inattentiveness, hyperactivity, and impulsivity.

Inattentiveness signs and symptoms of ADD/ADHD

It isn’t that children with ADD/ADHD can’t pay attention: when they’re doing things they enjoy or hearing about topics in which they’re interested, they have no trouble focusing and staying on task. But when the task is repetitive or boring, they quickly tune out.

Staying on track is another common problem. Children with ADD/ADHD often bounce from task to task without completing any of them, or skip necessary steps in procedures. Organizing their schoolwork and their time is harder for them than it is for most children.

Kids with ADD/ADHD also have trouble concentrating if there are things going on around them; they usually need a calm, quiet environment in order to stay focused.

Symptoms of inattention in children:

  • Doesn’t pay attention to details
  • Makes careless mistakes
  • Has trouble staying focused; is easily distracted
  • Appears not to listen when spoken to
  • Has difficulty remembering things and following instructions
  • Has trouble staying organized, planning ahead, and finishing projects
  • Gets bored with a task before it’s completed
  • Frequently loses or misplaces homework, books, toys, or other items

Hyperactivity signs and symptoms of ADD/ADHD

The most obvious sign of ADD/ADHD is hyperactivity. While many children are naturally quite active, kids with hyperactive symptoms of attention deficit disorder are always moving.

They may try to do several things at once, bouncing around from one activity to the next. Even when forced to sit still which can be very difficult for them their foot is tapping, their leg is shaking, or their fingers are drumming.

Symptoms of hyperactivity in children:

Positive effects of ADD & ADHD in children

  • Constantly fidgets and squirms
  • Often leaves his or her seat in situations where sitting quietly is expected
  • Moves around constantly, often runs or climbs inappropriately
  • Talks excessively
  • Has difficulty playing quietly or relaxing
  • Is always “on the go,” as if driven by a motor
  • May have a quick temper or a “short fuse”

Impulsive signs and symptoms of ADD/ADHD

The impulsivity of children with ADD/ADHD can cause problems with self-control. Because they censor themselves less than other kids do, they’ll interrupt conversations, invade other people’s space, ask irrelevant questions in class, make tactless observations, and ask overly personal questions.

Instructions like “Be patient” and “Just wait a little while” are twice as hard for children with ADD/ADHD to follow as they are for other youngsters.

Children with impulsive signs and symptoms of ADD/ADHD also tend to be moody and to overreact emotionally. As a result, others may start to view the child as disrespectful, weird, or needy.

Symptoms of impulsivity in children:

  • Acts without thinking
  • Blurts out answers in class without waiting to be called on or hear the whole question
  • Can’t wait for his or her turn in line or in games
  • Says the wrong thing at the wrong time
  • Often interrupts others
  • Intrudes on other people’s conversations or games
  • Inability to keep powerful emotions in check, resulting in angry outbursts or temper tantrums
  • Guesses, rather than taking time to solve a problem

Is it really ADD / ADHD?

Just because a child has symptoms of inattention, impulsivity, or hyperactivity does not mean that he or she has ADD or ADHD. Certain medical conditions, psychological disorders, and stressful life events can cause symptoms that look like ADD / ADHD.

Before an accurate diagnosis of ADD / ADHD can be made, it is important that you see a mental health professional to explore and rule out the following possibilities:

  • Learning disabilities or problems with reading, writing, motor skills, or language.
  • Major life events or traumatic experiences (e.g. a recent move, death of a loved one, bullying, divorce).
  • Psychological disorders including anxiety, depression, and bipolar disorder.
  • Behavioral disorders such as conduct disorder and oppositional defiant disorder.
  • Medical conditions, including thyroid problems, neurological conditions, epilepsy, and sleep disorders.

A learning disability may be mistaken for ADHD

Think your child has attention deficit disorder? Sometimes, kids who are having trouble in school are incorrectly diagnosed with ADD/ADHD, when what they really have is a learning disability. Furthermore, many kids struggle with both ADD/ADHD and a learning disability.

Positive effects of ADD / ADHD in children

In addition to the challenges, there are also positive traits associated with people who have attention deficit disorder:

  • Creativity – Children who have ADD/ADHD can be marvelously creative and imaginative. The child who daydreams and has ten different thoughts at once can become a master problem-solver, a fountain of ideas, or an inventive artist. Children with ADD/ADHD may be easily distracted, but sometimes they notice what others don’t see.
  • Flexibility – Because children with ADD/ADHD consider a lot of options at once, they don’t become set on one alternative early on and are more open to different ideas.
  • Enthusiasm and spontaneity – Children with ADD/ADHD are rarely boring! They’re interested in a lot of different things and have lively personalities. In short, if they’re not exasperating you (and sometimes even when they are), they’re a lot of fun to be with.
  • Energy and drive – When kids with ADD/ADHD are motivated, they work or play hard and strive to succeed. It actually may be difficult to distract them from a task that interests them, especially if the activity is interactive or hands-on.

Keep in mind, too, that ADD/ADHD has nothing to do with intelligence or talent. Many children with ADD/ADHD are intellectually or artistically gifted.

Helping a child with ADD / ADHD

Whether or not your child’s symptoms of inattention, hyperactivity, and impulsivity are due to ADD/ADHD, they can cause many problems if left untreated. Children who can’t focus and control themselves may struggle in school, get into frequent trouble, and find it hard to get along with others or make friends. These frustrations and difficulties can lead to low self-esteem as well as friction and stress for the whole family.

But treatment can make a dramatic difference in your child’s symptoms. With the right support, your child can get on track for success in all areas of life.

Don’t wait to get help for your child

If your child struggles with symptoms that look like ADD/ADHD, don’t wait to seek professional help. You can treat your child’s symptoms of hyperactivity, inattention, and impulsivity without having a diagnosis of attention deficit disorder.

Options to start with include getting your child into therapy, implementing a better diet and exercise plan, and modifying the home environment to minimize distractions.

If you do receive a diagnosis of ADD/ADHD, you can then work with your child’s doctor, therapist, and school to make a personalized treatment plan that meets his or her specific needs. Effective treatment for childhood ADD/ADHD involves behavioral therapy, parent education and training, social support, and assistance at school. Medication may also be used, however, it should never be the sole attention deficit disorder treatment.

Parenting tips for children with ADD / ADHD

If your child is hyperactive, inattentive, or impulsive, it may take a lot of energy to get him or her to listen, finish a task, or sit still. The constant monitoring can be frustrating and exhausting. Sometimes you may feel like your child is running the show. But there are steps you can take to regain control of the situation, while simultaneously helping your child make the most of his or her abilities.

While attention deficit disorder is not caused by bad parenting, there are effective parenting strategies that can go a long way to correct problem behaviors.

Children with ADD/ADHD need structure, consistency, clear communication, and rewards and consequences for their behavior. They also need lots of love, support, and encouragement.

There are many things parents can do to reduce the signs and symptoms of ADD/ADHD without sacrificing the natural energy, playfulness, and sense of wonder unique in every child.

School tips for children with ADD / ADHD

ADD/ADHD, obviously, gets in the way of learning. You can’t absorb information or get your work done if you’re running around the classroom or zoning out on what you’re supposed to be reading or listening to.

Think of what the school setting requires children to do: Sit still. Listen quietly. Pay attention. Follow instructions. Concentrate. These are the very things kids with ADD/ADHD have a hard time doing—not because they aren’t willing, but because their brains won’t let them.

But that doesn’t mean kids with ADD/ADHD can’t succeed at school. There are many things both parents and teachers can do to help children with ADD/ADHD thrive in the classroom. It starts with evaluating each child’s individual weaknesses and strengths, then coming up with creative strategies for helping the child focus, stay on task, and learn to his or her full capability.

Επιμέλεια και Μετάφραση Νικόλ Κορδέλλα

Πηγή: http://www.helpguide.org/articles/add-adhd/attention-deficit-disorder-adhd-in-children.htm

σχετικά άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν θέλετε. Αποδοχη Περισσότερα

error: Content is protected !!