Αρχική VivamusCoronavirus Covid 19 Κορωναιός ΠΩΣ Η ΒΙΤΑΜΙΝΗ C ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΤΟ ΑΝΟΣΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑ

ΠΩΣ Η ΒΙΤΑΜΙΝΗ C ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΤΟ ΑΝΟΣΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑ

by NIKOLE

Όταν αισθάνεστε ότι θα έχετε συνάχι, ποια είναι η επιλογή για να το αποτρέψετε και να ενισχύσετε το μηχανισμό αυτοθεραπεία σας; Φτάνει ένα ποτήρι με δροσιστικό χυμό πορτοκαλιού; Ακούτε τη συμβουλή της γιαγιάς σας να τρώτε πολλά φρούτα και λαχανικά πλούσια σε βιταμίνη C για να σας βοηθήσουν να αισθανθείτε καλύτερα;

Όπως αποδεικνύεται, η παλαιά σοφία για να φορτώσετε αυτήν την ισχυρή βιταμίνη για να πάρετε και να παραμείνετε υγιής είναι κάτι περισσότερο από μια ιστορία. Η βιταμίνη C είναι ένα αποδεδειγμένο αντιοξειδωτικό με πολλές  βασικές λειτουργίες στο σώμα, συμπεριλαμβανομένης της υποστήριξης του ανοσοποιητικού συστήματος. [1] Αλλά πώς η βιταμίνη C ενισχύει το ανοσοποιητικό σας σύστημα για να σας κρατήσει υγιείς;

Τι είναι η βιταμίνη C;
Η βιταμίνη C – επίσης γνωστή ως ασκορβικό οξύ – είναι ένα υδατοδιαλυτό θρεπτικό συστατικό που είναι πιο γνωστό για τις ισχυρές αντιοξειδωτικές του ιδιότητες. Τα αντιοξειδωτικά υποστηρίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα προστατεύοντας τα κύτταρα σε όλο το σώμα από τις επιπτώσεις των επιβλαβών ελευθέρων ριζών. Οι αντιοξειδωτικές δυνάμεις της βιταμίνης C ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και προστατεύουν το σώμα από παθογόνα και βλάβες από τις ελεύθερες ρίζες. [2]

Αυτό το ισχυρό θρεπτικό συστατικό αναστέλλει τα επίπεδα ισταμίνης στο αίμα. [3] Η μείωση της ισταμίνης μειώνει τα συμπτώματα αλλεργίας και μειώνει τη διάρκεια μη σοβαρών ασθενειών (ενεργεί σαν ένα φυσικό «αντιισταμινικό»). Όταν έχετε βουλωμένη μύτη η βιταμίνη C μπορεί να σας επαναφέρει στο να νιώθετε καλά πιο γρήγορα.

Αλλά η βιταμίνη C κάνει πολύ περισσότερα. Παίζει ρόλο στην παραγωγή κολλαγόνου, το οποίο διατηρεί τους τένοντες, τους συνδέσμους και τα αιμοφόρα αγγεία ισχυρά – και παίζει ρόλο στην επούλωση των πληγών. [4]

Αυτή η υπερ-βιταμίνη βοηθά επίσης το σώμα να απορροφήσει σίδηρο, αυξάνοντας τη βιοδιαθεσιμότητα αυτού του βασικού μετάλλου.

Το σώμα δεν παράγει βιταμίνη C από μόνο του, οπότε πρέπει να το πάρετε από τη διατροφή σας ή μέσω συμπληρωμάτων διατροφής. Πολύχρωμα φρούτα και λαχανικά με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C περιλαμβάνουν: [2]

  • Μούρα
  • Ντομάτες
  • Εσπεριδοειδή
  • Φυλλώδη λαχανικά
  • Μπρόκολο
  • Λαχανάκια Βρυξελλών
  • πιπεριές

Πώς ενισχύει η βιταμίνη C το ανοσοποιητικό σας σύστημα;
Η βιταμίνη C έχει από καιρό χαρακτηριστεί ως φυσικός ενισχυτής του ανοσοποιητικού, που σημαίνει ότι συμβάλλει στη διατήρηση της καλής λειτουργίας του.  Ενώ η συνιστώμενη διατροφική δοσολογία (RDA) για τη βιταμίνη C είναι 75 mg την ημέρα για τις γυναίκες και 90 mg την ημέρα για τους άνδρες, [4] πολλοί άνθρωποι επιθυμούν να λαμβάνουν υπερ-δόσεις ή μεγάλες δόσεις για να “υπερφορτίσουν”το ανοσοποιητικό τους.

Ο Linus Pauling, ο βραβευμένος με Νόμπελ χημικός που ανακάλυψε ότι το DNA ήταν διπλή έλικα, ήταν μεγάλος υποστηρικτής της χρήσης υπερ-δόσεων βιταμίνης C για κρυολογήματα καθώς και για πιο σοβαρές ασθένειες. [5]

Όλοι έχουμε ακούσει την παροιμία “ένα μήλο την ημέρα κάνει το γιατρό πέρα”, αλλά μπορεί να λειτουργεί καλύτερα με ένα ζουμερό πορτοκάλι πλούσιο σε βιταμίνη C. Εάν έχετε συνάχι,καλοκαίρι ή χειμώνα, υπάρχουν ενδείξεις ότι το συμπλήρωμα βιταμίνης C μπορεί να μειώσει τη διάρκεια των συμπτωμάτων κατά μία ημέρα ή περισσότερο εάν το παίρνετε τακτικά (η λεγόμενη «προφυλακτική χρήση»). [6]

Αυτά τα εκπληκτικά οφέλη για την υγεία από τη βιταμίνη C είναι χάρη στις αντιοξειδωτικές ιδιότητες της βιταμίνης. Η βιταμίνη C είναι γνωστό ότι αναγεννά άλλα σημαντικά αντιοξειδωτικά στο σώμα στοιχεία, όπως οι βιταμίνες Α και Ε. [7] Οι βιταμίνες C και E συνεργάζονται για πρόσθετη αντιοξειδωτική άμυνα για να σας βοηθήσουν να παραμείνετε υγιείς.

Μερικοί άνθρωποι επιθυμούν να πάρουν βιταμίνη C στα πρώτα σημάδια κρυολογήματος ή γρίπης ή άλλης ασθένειας (π.χ. πονόλαιμος, λήθαργος, πονοκέφαλος και ρίγη), ελπίζοντας ότι θα μειώσει τη διάρκεια και τη σοβαρότητα των συμπτωμάτων. Υπάρχουν κάποιες ενδείξεις ότι αυτό λειτουργεί, αλλά περισσότερα στοιχεία δείχνουν ότι η καθημερινή λήψη λειτουργεί καλύτερα. [6, 8]

Προστατεύει τα κύτταρά σας
Η βιταμίνη C αυξάνει την παραγωγή λευκών αιμοσφαιρίων στο σώμα, βασικούς παράγοντες του ανοσοποιητικού συστήματος που προστατεύει από βακτήρια και ιούς. [9] Όταν ένας από αυτούς τους εισβολείς εισέρχεται στο σώμα, προσκολλάται σε ένα υγιές κύτταρο για να πολλαπλασιαστεί. Τα στοιχεία δείχνουν ότι η βιταμίνη C μπορεί να υπερασπιστεί τους οργανισμούς που βλάπτουν τα υγιή κύτταρα. [10]

Η βιταμίνη C προστατεύει τα κύτταρα σε ολόκληρο το σώμα επειδή παίζει ρόλο στην παραγωγή κολλαγόνου – ένα σημαντικό δομικό στοιχείο του δέρματος, των οστών, των μυών, των τενόντων, των αιμοφόρων αγγείων, των ιστών του σώματος και των δοντιών. [11] Το κολλαγόνο σχηματίζει και επισκευάζει τους συνδετικούς ιστούς μέσα στο πεπτικό σας σύστημα για να διατηρήσει το έντερο υγιές και δυνατό. Ένα υγιές έντερο οδηγεί σε ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα! [12]

Η λήψη άφθονης βιταμίνης C μπορεί επίσης να διατηρήσει το δέρμα σας υγιές, που είναι η πρώτη γραμμή άμυνας του σώματός σας. [13]

Σας βοηθά να αναπνέετε ευκολότερα
Το να νιώθετε μπουκωμένοι και να έχετε δυσκολία να αναπνεύσετε είναι εξαιρετικά άβολο και απογοητευτικό. Ευτυχώς, η λήψη βιταμίνης C μπορεί να μειώσει τη συχνότητα εμφάνισης και σοβαρότητας ορισμένων αναπνευστικών συμπτωμάτων. [4]

Υπάρχουν ενδείξεις ότι όσο περισσότερη βιταμίνη C καταναλώνετε, τόσο καλύτερη θα είναι η λειτουργία των πνευμόνων σας, τόσο όταν είστε υγιείς και άρρωστοι. [14, 15] Η λήψη βιταμίνης C έχει αποδειχθεί ότι μειώνει στο μισό τα αναπνευστικά συμπτώματα μετά από βραχυπρόθεσμες βαριές σωματικές καταπονήσεις.

Όταν η αναπνευστική σας οδός- που είναι η μύτη, ο φάρυγγας, ο λάρυγγας, η τραχεία, το βρογχιακό δέντρο και οι πνεύμονες, συνιστούν την αεροφόρο οδό- δεν είναι ενυδατωμένη, μπορεί να οδηγήσει σε αναπνευστική δυσφορία και μπορεί να έχετε βήχα. Η λήψη περισσότερης βιταμίνης C μπορεί να διατηρήσει την αναπνευστική οδό σας ενυδατωμένη. Ότι η αναπνευστική οδός μπορεί να κάνει τη δουλειά της, προστατεύοντάς σας από πιθανά παθογόνα και καθαρίζοντάς τα. [17]

Λειτουργεί συνεργικά με ψευδάργυρο
Όπως και η βιταμίνη C, ο ψευδάργυρος παίζει κεντρικό ρόλο στην υποστήριξη του ανοσοποιητικού συστήματος. Όταν λαμβάνονται μαζί, τα δύο μικροθρεπτικά συστατικά συνεργάζονται μεταξύ τους. Αυτά τα δύο απαραίτητα θρεπτικά συστατικά μπορούν να διευκολύνουν τα αναπνευστικά συμπτώματα, συμπεριλαμβανομένων αυτών που προκαλούνται από ιούς. [18]

Στον σύγχρονο κόσμο μας, η ρύπανση στο περιβάλλον γύρω μας μπορεί να προκαλέσει οξειδωτικό στρες στο σώμα. Το οξειδωτικό στρες συμβαίνει κάθε μέρα. Ενώ κάποια οξείδωση εμφανίζεται καθημερινά κατά τη διάρκεια σωματικών διεργασιών, όταν τα  επίπεδα των αντιοξειδωτικών σας δεν είναι επαρκή, προκαλείται κυτταρικός εκφυλισμός και τελικά γήρανση. Γι ‘αυτό η ανησυχία για την υγεία γίνεται πιο συχνή με την ηλικία.

Βεβαιωθείτε ότι έχετε αρκετή βιταμίνη C και ψευδάργυρο στο σύστημά σας καθώς μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο οξειδωτικού στρες. [19] Αυτό, με τη σειρά του, θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε την υγεία σας, ειδικά αν έχετε στενή επαφή με άλλους που αισθάνονται αδιαθεσία. Επιλέξτε ένα οργανικό, φυτικό συμπλήρωμα ψευδαργύρου όπως το υγρό ψευδάργυρο της Global Healing που είναι απαλό στο στομάχι σας (πατώντας εδώ μπορείτε να το προμηθευτείτε άμεσα).

Το Καλύτερο συμπλήρωμα βιταμίνης C
Η βιταμίνη C είναι ένα βασικό θρεπτικό συστατικό που πρέπει να καταναλώνετε τακτικά για να διατηρείτε ένα υγιές σώμα. Ακόμα και με μια θρεπτική διατροφή, μπορεί να σας δυσκολεύεστε να πάρετε αρκετή βιταμίνη C από τα τρόφιμα. Ένα συμπλήρωμα μπορεί να βοηθήσει.

Εάν κάτι βλάπτει την ικανότητά σας να απορροφάτε βιταμίνη C από τα τρόφιμα – όπως το κάπνισμα ή το να ζείτε με  κάποια χρόνιο πρόβλημα υγείας – είναι πιθανή κάποια ανεπάρκεια. [20] Τα καθημερινά συμπληρώματα διατροφής μπορούν να προσφέρουν σιγουριά ότι παίρνετε αρκετά για βέλτιστη υγεία. Ως υδατοδιαλυτή βιταμίνη, θα εκκρίνετε τυχόν περίσσεια στα ούρα.

Τα συμπληρώματα βιταμίνης C διατίθενται σε πολλές διαφορετικές μορφές, όπως:

  • Σκόνη
  • Μασώμενα δισκία
  • Κάψουλες
  • Πολυβιταμίνες
  • Υγρά

Οι φυτικές πηγές είναι καλύτερες επειδή το ασκορβικό οξύ είναι μόνο ένα μέρος του συμπλέγματος βιταμίνης C. Η φυτική βιταμίνη C διασφαλίζει ότι θα έχετε τη σειρά των συμπαράγοντων και των βιοφλαβονοειδών που βελτιώνουν την απορρόφηση και τη λειτουργία στο σώμα. Αντιθέτως, το 95% της βιταμίνης C που αγοράζεται στο κατάστημα είναι συνθετικό, παρασκευάζεται μόνο από ασκορβικό οξύ και συνήθως προέρχεται από GMO (γενετικά μεταλλαγμένο) καλαμπόκι.

Αναζητήστε ένα φυτικό, πιστοποιημένο βιολογικό συμπλήρωμα βιταμίνης C.

Σύντομα διαθέσιμο: Παγκόσμια θεραπεία με βιταμίνη C με βάση τα φυτά!

Η φυτική υγρή βιταμίνη C της Global Healing είναι ένα φυσικά ισχυρό αντιοξειδωτικό που υποστηρίζει την ανοσολογική λειτουργία, την υγεία του δέρματος και των αρθρώσεων και μια υγιή απόκριση στη φλεγμονή.

Εγγραφείτε στη λίστα email μας για να είστε οι πρώτοι που θα γνωρίζουν πότε είναι διαθέσιμη!

ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ
Η βιταμίνη C είναι δημοφιλής χάρη στην ευρεία γκάμα με οφέλη για την υγεία, ιδιαίτερα την ικανότητά της να ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα. Βελτιώνει τον χρόνο επούλωσης των πληγών, προστατεύει τα κύτταρα και παράγει κολλαγόνο σε όλο το σώμα. Λειτουργεί επίσης με άλλα αντιοξειδωτικά όπως η βιταμίνη Ε και ο ψευδάργυρος. Για να λάβετε πλήρως τα οφέλη του, είναι σημαντικό να το καταναλώνετε καθημερινά.

Η βιταμίνη C είναι γενικά ασφαλής για όλους και το σώμα εξαλείφει αυτό που δεν χρησιμοποιεί. Η υπερβολική ποσότητα βιταμίνης C είναι απίθανο να είναι επιβλαβής, αλλά εάν καταλήξετε με υπερβολική ποσότητα βιταμίνης, ενδέχεται να εμφανίσετε ήπιες παρενέργειες όπως διάρροια, ναυτία ή πονοκεφάλους. [21]

Χρησιμοποιείτε συμπληρώματα βιταμίνης C για να παραμείνετε υγιείς; Μοιραστείτε την εμπειρία σας στα σχόλια!

Αναφορές (21) References (21)

  1. Carr A, et al. Vitamin C and immune function. Nutrients. 2017 Nov;9(11):1211.
  2. Vitamin C. US National Library of Medicine. Updated 04 Mar 2020. Accessed 17 Mar 2020.
  3. Johnston CS, et al. Antihistamine effect of supplemental ascorbic acid and neutrophil chemotaxis. J Am Coll Nutr. 1992 Apr;11(2):172-176.
  4. Vitamin C Fact Sheet for Health Professionals. Office of Dietary Supplements, National Institutes of Health. Updated 27 Feb 2020. Accessed 18 Mar 2020.
  5. Pauling Recommendation. Linus Pauling Institute. Oregon State University. Updated 27 Jan 2004. Accessed 24 Mar 2020.
  6. Douglas RM, et al. Vitamin C for preventing and treating the common cold. Cochrane Database Syst Rev 2007;(3):CD000980.
  7. Chen LH. Interaction of vitamin E and ascorbic acid (review). In Vivo. 1989 May-Jun;3(3):199-209.
  8. Hemila H. The effect of vitamin C on bronchoconstriction and respiratory symptoms caused by exercise: a review and statistical analysis. Allergy Asthma Clin Immunol. 2014;10(1):58.
  9. Huijkens MJ, et al. Technical advance: ascorbic acid induces development of double-positive T cells from human hematopoietic stem cells in the absence of stromal cells. J Leukoc Biol. 2014 Dec;96(6):1165-1175.
  10. Hemila H, Louihala P. Vitamin C may affect lung infections. J R Soc Med. 2007 Nov; 100(11):495-498.
  11. DePhillipo NN, et al. Efficacy of vitamin C supplementation on collagen synthesis and oxidative stress after musculoskeletal injuries: a systematic review. Orthop J Sports Med. 2018 Oct; 6(10):2325967118804544.
  12. Vighi G, et al. Allergy and the gastrointestinal system. Clin Exp Immunol. 2008 Sep; 153(Suppl 1):3-6.
  13. Pullar JM, et al. The roles of vitamin C in skin health. Nutrients. 2017 Aug;9(8):866.
  14. Park HJ, et al. Dietary vitamin C intake protects against COPD: the Korea national health and nutrition examination survey in 2012. Int J Chron Obstruct Pulmon Dis. 2016; 11:2721-2728.
  15. Hong JY, et al. Effects of dietary antioxidant vitamins on lung functions according to gender and smoking status in Korea: a population-based cross-sectional study. BMJ Open. 2018;8(4):e020656.
  16. Hemila H. The effect of vitamin C on bronchoconstriction and respiratory symptoms caused by exercise: a review and statistical analysis. Allergy Asthma Clin Immunol. 2014;10(1):58.
  17. Larsson N, et al. Identification of vitamin C transporters in the human airways: a cross-sectional in vivo study. BMJ Open. 2015;5(4):e006979.
  18. Maggini S, et al. A combination of high-dose vitamin C plus zinc for the common cold. J Int Med Res. 2012;40(1):28-42.
  19. Wintergerst ES, et al. Immune-enhancing role of vitamin C and zinc and effect on clinical conditions. Ann Nutr Metab. 2006;50(2):85-94.
  20. Vitamin Deficiency Anemia. Mayo Clinic. Updated 10 Dec 2019. Accessed 20 Mar 2020.
  21. Nutrition and Healthy Eating. Mayo Clinic. Updated 18 Mar 2020. Accessed 20 Mar 2020.

† Τα αποτελέσματα ενδέχεται να διαφέρουν. Οι πληροφορίες και οι δηλώσεις που γίνονται προορίζονται για εκπαιδευτικούς σκοπούς και δεν προορίζονται να αντικαταστήσουν τη συμβουλή του γιατρού σας. Εάν έχετε σοβαρή ιατρική κατάσταση ή ανησυχία για την υγεία, επισκεφθείτε το γιατρό σας.

Για οτιδήποτε χρειαστείτε, θα είμαστε στη διάθεσή σας στα τηλέφωνα 210 9769116, 6980 667655, 6944 115449

σχετικά άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν θέλετε. Αποδοχη Περισσότερα