Αρχική Vivamus Πέντε συμβουλές για την ενίσχυση της λειτουργίας της σπλήνας σας

Πέντε συμβουλές για την ενίσχυση της λειτουργίας της σπλήνας σας

by NIKOLE

Ο σπλήνας ή η σπλήνα είναι ένα μικρό σε μέγεθος όργανο που βρίσκεται αριστερά στην περιοχή της κοιλιάς, ακριβώς δίπλα από το στομάχι και πάνω από το παχύ έντερο. Ο σπλήνας αποτελεί τμήμα του λεμφικού συστήματος του οργανισμού.

Ποικίλλει σε μέγεθος και σχήμα από άνθρωπο σε άνθρωπο.  Η σπλήνα είναι περίπου στο μέγεθος της γροθιάς σας. Το συγκεκριμένο όργανο βρίσκεται μέσα στον θώρακα, επάνω και αριστερά από την κοιλιά, κοντά στην πλάτη. Έτσι δεν μπορούμε να τον αισθανθούμε εύκολα με την ψηλάφηση, εκτός κι αν έχει διογκωθεί σημαντικά.

Ο σπλήνας είναι ένα εύθραυστο όργανο που παίζει σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της εσωτερικής ενέργειας, της καλής πέψης και του σταθερού σωματικού βάρους. Ονομάζεται «πεπτική φωτιά» στην παραδοσιακή κινεζική ιατρική, με την έναρξη του χειμώνα είναι ένας βασικό όργανο, που πρέπει να τρέφεται με τη θέρμανση των τροφίμων.

Αποφύγετε τα κρύα τρόφιμα

Τρόφιμα που είναι πολύ ωμά ή πολύ κρύα – υπερβολικές ποσότητες ωμών λαχανικών ή τροφίμων κατευθείαν από το ψυγείο – που “σβήνουν” την «πεπτική φωτιά». Συγκεκριμένα, η πράσινη σαλάτα και τα ωμά λαχανικά με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό μπορούν να συμβάλλουν στο φούσκωμα.

Από την άλλη πλευρά, τα αφεψήματα ή τα εγχύματα μετά τα γεύματα μπορούν να προωθήσουν την καλή πέψη. Τα τρόφιμα που τονώνουν τη σπλήνα είναι: Χουρμάδες, σταφύλια, αχλάδια, πατάτες, αγγούρι, καρότα, πεπόνι, δημητριακά, γλυκόριζα, μέλι, κανέλα και γλυκάνισο.

Αποφύγετε τη ζάχαρη και το λίπος

Η υπερβολική ζάχαρη κουράζει ιδιαίτερα το πάγκρεας δεν είναι καλή για τον σπλήνα. Είναι σημαντικό να αποφεύγετε τα τρόφιμα που είναι «υγρά»: Αλκοόλ, λίπος, γρήγορα σάκχαρα και υπερβολικές ποσότητες γαλακτοκομικών προϊόντων – για παράδειγμα, «fromage blanc», το οποίο έχει περιεκτικότητα σε υγρασία 80%.

Αποφύγετε τις ακανόνιστες διατροφικές συνήθειες

Ο σπλήνας είναι ευαίσθητος στις ακανόνιστες διατροφικές συνήθειες και μπορεί να αποδυναμωθεί παραλείποντας το πρωινό, σνακ και δείπνο αργά ή μεγάλης ποσότητας.

Τρώτε περισσότερα δημητριακά ολικής αλέσεως και όσπρια
Οι μέτριες ποσότητες δημητριακών και οσπρίων διατηρούν καλή λειτουργία της σπλήνας. Ρύζι, σιτάρι, κινόα, κεχρί, φαγόπυρο, φακές, αποξηραμένα φασόλια, ρεβίθια και μπιζέλια όλων των ειδών πρέπει να τρώγονται καθημερινά – εκτός αν έχετε δυσανεξία (για έλεγχο δυσανεξίας μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για ραντεβού στα τηλέφωνα που εμφανίζονται στο τέλος του άρθρου ). Μπορούν να συνοδεύονται από γενναιόδωρες μερίδες λαχανικών και λογικές μερίδες κρέατος ή ψαριού.

Όσον αφορά τα λαχανικά, δώστε προτεραιότητα στις γήινες, γλυκές, εποχιακές, κίτρινες και πορτοκαλί ρίζες και λαχανικά όπως καρότα, παστινάκη (ριζώδες λαχανικό στενά συνδεδεμένο με το καρότο και το μαϊντανό. Πρόκειται για ένα διετές φυτό που συνήθως καλλιεργείται ως ετήσιο φυτό) σκουός, πατάτες και γλυκοπατάτες.

Θυμηθείτε να χαλαρώσετε

Εάν ο σπλήνας δεν ανταποκριθεί σε μια καλή διατροφή, μπορεί να οφείλεται σε επιβαρύνσεις όπως άγχος, ανεπαρκή άσκηση, υπερβολική ανησυχία, ασθένεια ή ένα κλίμα ή περιβάλλον που είναι πολύ υγρό. Τα κύρια συμπτώματα της κακής λειτουργίας της σπλήνας είναι: Δυσπεψία, κρύα άκρα, κόπωση, χαλαρά κόπρανα και οίδημα. Η παραδοσιακή κινεζική ιατρική μιλά για τις ελλείψεις Qi και Yang που προκαλούνται από τη σπλήνα.

Άλλα σχετικά άρθρα για το σπλήνα μπορείτε να δείτε πατώντας εδώ

Για οτιδήποτε χρειαστείτε θα είμαστε στη διάθεσή σας στα τηλέφωνα 210 9769116, 6980 667655, 6944 115449

For anything you may need, we shall be at your disposal at the following numbers: 210 9769116, 6980 667655, 6944 115449

——————————————————————————————————————
The spleen is a fragile organ that plays an important role in maintaining internal energy, good digestion and stable body weight. Called the “digestive fire” in traditional Chinese medicine, with the onset of winter it is an essential resource that should be nourished with warming foods.

Avoid cold foods

Foods that are too raw or too cold — excessive quantities of raw vegetables or food straight from the refrigerator — which snuff out “digestive fire” should be avoided. In particular, green salad and raw vegetables with a high water content can facilitate swelling and the accumulation of cellulite.

On the other hand, herbal teas or infusions after meals can promote good digestion. Foods that tone up the spleen are: Dates, grapes, pears, potatoes, cucumber, carrots, melon, cereals, liquorice, honey, cinnamon and aniseed.

Avoid sugar and fat

Excessive sugar which overworks the pancreas is not good for the spleen. It is important to avoid foods that are “damp”: Alcohol, fat, fast sugars and excessive quantities of dairy products — for example, “fromage blanc”, which has a moisture content of 80 per cent.

Avoid erratic eating patterns

The spleen is sensitive to erratic eating habits and can be weakened by skipping breakfast, copious or late dinners, and snacking.

Eat more whole grains and pulses
Moderate quantities of cereals and pulses sustain good spleen function. Rice, wheat, quinoa, millet, buckwheat, lentils, dried beans, chickpeas and peas of all kinds should be eaten every day. They can be accompanied by generous portions of vegetables, and sensible portions of meat or fish.

With regard to vegetables, give priority to earthy, sweet, seasonal, yellow and orange coloured roots and vegetables like carrots, parsnips, squash, potatoes and sweet potatoes.

Remember to unwind

If the spleen fails to respond to a good diet, it may be overburdened by stress, insufficient exercise, excessive worry, illness, or a climate or environment that is too damp. The main symptoms of poor spleen function are: Indigestion, cold limbs, fatigue, loose stools, and edema. Traditional Chinese medicine speaks of Qi and Yang deficiencies caused by the spleen

σχετικά άρθρα

Leave a Comment

* Με τη χρήση αυτής της φόρμας συμφωνείτε με την αποθήκευση και το χειρισμό των δεδομένων σας από αυτή την ιστοσελίδα.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν θέλετε. Αποδοχη Περισσότερα